Maggsjuka eller äggallergi?

Igår hade Evelina kräkningar ifrån kl. 16 till 20.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen ett antal gånger för att få råd. De rekommenderade att jag skulle ge henne små mängder vatten och välling på en tesked lite då och då. Samt att det var väldigt viktigt att hon kissade och gjorde hon inte det på 6timmar så hade hon vätskebris och då skulle jag åka till akuten.

Höll på hela kvällen igår matade henne med sked samt kollade blöjan.
När hon inte hade kissat efter 6timmar ringde jag sjukvårdsupplysningen igen och frågade om jag skulle åka till akuten för jag tyckte att hon hade blivit mycket piggare. De rekommenderade att jag skulle vänta 3timmar till men om hon inte kissat efter det så måste jag åka till akuten.

Så kl 01.30 åkte vi till barnakuten, där vi vänta en liten stund sedan fick vi träffa en sköterska som kunde konstatera att hon inte hade vätskebrist. Evelina var helt frisk bara lite utmattad efter alla kräkningar och det var ingen konstigt att hon inte hade kissat på 9timmar eftersom hon spytt så mycket och svettats en del.

Sköterskan sa att personalen på sjukvårdsupplysningen inte kan något om barn och det är inte första gången hon hör att det rekommenderar lite underligt när det gäller barn.
När jag nämnde att det är andra gången hon spyr efter att ha ätit ägg så trodde hon att det kan vara möjligt att hon har äggallergi. Hon tyckte att vi skulle kolla upp detta på BVC nästa gång och tills dess undvika alla maträtter med ägg.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0